Kadim sembollerden yararlanan pazarlama araçları
Kadim sembollerden yararlanan pazarlama araçları
Birçok büyük firma Logo'larında kadim simgeleri-sembolleri kullanıyorlar. Bunun nedeni "ortak bilinçdışı"mıza hitap etmek.
Binlerce yıllık sembollerin bir şekilde kültürel genlerimize işlemiş olduğunu ve bu nedenle kendi Logolarında kullanınca, bize (bilinç altımıza) tanıdık geleceğini, bu vesile ile de firmaya sıcak bakıp onun ürünlerini satın alacağımızı” varsayıyorlar.
Firma Logosunda “Kadim semboller”in kullanımından bir örnek; “winged ring, winged disc, winged sun” diye geçen “kanatlı disk” sembolü. Bunu logosunda kullanan bazı örnekler aşağıda.
Kanatlı disk, Sümerlerden başlıyor (belki daha eski ama bizim bildiğimiz en eski medeniyet bu olduğu için), Babil, Akad, Asur, Hitit … medeniyetlerinde devam ediyor.
Zerdüşt (Ahura-Mazda) kanatlı disk üzerinde bir sakallı adam olarak gösteriliyor.
Mısır … Devam edip geliyor muhtelif medeniyetlerden.
Sonraaaa … adamlar binlerce yıllık hazıra konup, bizi (ortak bilinç dışımızdan yakalayarak) cezbederek kendi mallarını satın alalım diye bu kadim (belki de kutsal) sembolleri kullanıyorlar
Baş düşmanı olduğu Kapitalizm; Che’yi bile portresini sembol-meta-mal haline getirip, tişörtten kahve kupasına kadar bu sembolü basarak satıp para kazanmadı mı?
Fethi Demir
Post a Comment