Header Ads

Pavlos’un on kat semaya seyahati -miraç

Pavlos’un on kat semaya seyahati -miraç


(The ApocaIypse of Paul)

[...] /18/ yol. Ve o, ona şöyle dedi: "Hangi yolla Kudüs'e gideceğim?"

Küçük çocuk şöyle cevap verdi: "İsmini söyle ki sana yolu göstereyim." Küçük çocuk onun Pavlos olduğunu biliyordu. O, onunla konuşabilmek için bir bahane bulabilmek amacıyla (bu) sözleriyle onunla sohbet etmek istedi.

Küçük çocuk şöyle dedi: "Senin Pavlos olduğunu biliyorum. Sen, annesinin rahminden itibaren kutsal olansın. Bu nedenle ben, Kudüs'e arkadaşlarına gidebilmen için sana geldim. Ve bu nedenle sen çağrıldın. Ve ben sana eşlik eden Ruh'um Pavlos!
Zihnini [...] uyar. /19/ Zira [...] bütün [...] krallar ve bu otoriteler ve baş melekler ve güçler ve şeytanların bütün ırkı, vücutlara bir ruh-tohumu inzal eden biri [...]."

Ve konuşmayı bitirdikten sonra o (küçük çocuk) bana şöyle dedi: "Pavlos, zihnini uyar ve üzerinde durduğun bu dağın Jericho Dağı olduğunu idrak et. Öyle ki görünen şeylerdeki gizli şeyleri anlayabilesin. Şimdi sen oniki havariye gideceksin. Zira onlar seçkin ruhlardır. Onlar seni selamlayacaklar."
O (Pavlos) gözlerini kaldırdı ve kendisini selamlayanları (havarileri) gördü.

Sonra onunla konuşan Kutsal Ruh, onu yükseğe üçüncü semaya yükseltti. Ve o (sonra) öteye, dördüncü semaya geçti. Kutsal Ruh ona şöyle dedi: "Bak ve yeryüzündeki benzerlerini gör." Ve o aşağı baktı ve yeryüzündekileri gördü. O, aşağıya uzun uzun baktı ve yeryüzündekileri gördü. [...] /20/ Sonra o aşağı dikkatle baktı ve yaratılışta kendisinin solunda ve sağında yer alan oniki havariyi ve onların önünde giden Ruh'u gördü.

Fakat ben (Pavlos) sıralamaya göre dördüncü semada gördüm. Tanrılara benzeyen melekler, ruhu ölüler ülkesinin dışına çıkaran melekler gördüm. Onlar onu (ruhu) dördüncü semanın kapısına koydular. Ve melekler onu kamçılıyorlardı. Ruh şöyle dedi: "Ben dünyada ne günah işledim?" Dördüncü semada yaşayan kapıcı (melek) ona şöyle cevap verdi: "Ölüler ülkesindeki bütün gayri meşru işleri yapmak doğru değildi." Ruh şöyle cevap verecek: "Şahit getir; onlar hangi vücutta gayri meşru işler yaptığımı sana göstersinler. (Ayrıca ondan okumak için) bir kitap getirmek (ister misin?)"

Ve üç şahit geldi. Birincisi şöyle konuştu: "İkinci saat [...] vücutta değil miydim? Sen öfkeye, intikam hırsına ve düşmanlığa düşünceye kadar sana karşı koydum." /21/ Ve ikinci (şahit) şöyle konuştu: "Dünyada değil miydim? Ve ben beşinci saatte (vücuda) girdim ve seni gördüm ve arzu ettim. Ve o zaman bak! Ben şimdi seni islediğin cinayetlerle itham ediyorum." Üçüncü (şahit) şöyle konuştu: Ben sana günün onikinci saatinde, güneş batmak üzereyken gelmedim mi? Günahlarını tamamlayana kadar sana krallık verdim." Ruh bu şeyleri (sözleri) işittiğinde üzüntüyle aşağıya doğru baktı. Ve sonra yukarıya doğru baktı. (Sonra), o aşağıya atıldı. Aşağıya atılan ruh, kendisi için hazırlanan bir bedene gitti. Ve bak, onun şahitleri bitirildi.

Sonra ben yukarı doğru baktım ve bana şöyle diyen Ruh'u gördüm: "Pavlos, gel! Bana doğru ilerle." Sonra ben giderken kapı açıldı ve ben beşinci semaya gittim. Ve Ruh bize eşlik ederken ben, benimle birlikte giden havari arkadaşlarımı gördüm. /22/ Ve beşinci semada elinde demir bir asa tutan yüce bir melek gördüm. Onunla birlikte üç melek daha vardı. Ve ben onların yüzlerine dikkatle baktım. Fakat onlar, ellerindeki kamçılarıyla ruhları hesap vermeye sevk ederek birbirleriyle yarışıyorlardı. Ben Ruh'la birlikte gittim ve kapı bana açıldı.

Sonra biz altıncı semaya çıktık. Ve ben, benimle birlikte giden havari arkadaşlarımı gördüm. Ve Kutsal Ruh onların önünde bana yol gösteriyordu. Ve ben yükseğe baktım ve altında semaya doğru parlayan büyük bir ışık gördüm. Altıncı semadaki kapıcı (meleğe) şöyle dedim: "Bana ve önümdeki Kutsal Ruh'a (kapıyı) aç." O bana (kapıyı) açtı.

Sonra biz yedinci semaya çıktık. Ve ben elbisesi beyaz olan ve ışık [...] bir yaşlı adam gördüm. Onun yedinci semadaki tahtı güneşten yedi kat daha parlaktı. /23/ Yaşlı adam bana şöyle dedi: "Pavlos, ey kutsal kişi ve (ey) annesinin rahminden ayrılmış olan kişi; nereye gidiyorsun?" Bunun üzerine ben, Ruh'a baktım ve o bana "onunla konuş" diyerek başıyla işaret ediyordu. Ve ben yaşlı adama şöyle diyerek cevap verdim: "Ben geldiğim yere gidiyorum." Yaşlı adam bana karşılık verdi: "Sen neredensin?" Ben şöyle cevap verdim: "Babil'in tutsaklığında tutsak edilen tutsaklığı tutsak etmek için ölüler dünyasına gidiyorum." (Bunun üzerine) yaşlı adam bana şöyle karşılık verdi: "Benden nasıl kurtulacaksın? Bak ve (emrimdeki) prenslikleri ve otoriteleri gör!" (O zaman) Ruh bana şöyle dedi: "Ona sendeki işareti ver. O senin için (kapıyı) açacak." Ve o zaman ben ona işareti verdim. O, yüzünü aşağıya doğru, kendi yaratıklarına ve kendi otoritesinde olanlara çevirdi.

Ve sonra yedinci sema açıldı ve biz Ogdoad'a (sekizinci semaya) çıktık. /24/ Ve ben oniki havariyi gördüm. Onlar beni selamladılar ve biz dokuzuncu semaya yükseldik. Dokuzuncu semada bulunanları selamladım ve biz onuncu semaya çıktık.

Ve ben arkadaş ruhlarımı (havarileri) selamladım.

(Maniheist Köln Kodeksi yazarı, Yeni Ahit'te bulunan Pavlos'un bazı sözlerinden (Gal. 1:1,11-12 ve 2 Kor. 12:1-5) yola çıkarak Pavlos'un da üçüncü semaya çıkarıldığı ve cennete götürüldüğünden bahseder. Buna göre Pavlos yükseltildiği bu ilâhî âlemde çeşitli vahiyler almıştır.)


Kaynak:
Bu metin, J.M. Robinson (ed.) The Nag Hammadi Library in English (Leiden, 1988), ss.257-259'un çevirisidir. Nag Hammadi Literatürüne ait olan bu metnin başlığı "Pavlos'un Apokalipsi" (The ApocaIypse of Paul) şeklindedir. Apokalips terimi "vahiy" veya "gizli öğreti" anlamlarına gelir.
Çeviride köşeli parantez içerisindeki üç nokta metnin orijinalindeki eksikliği göstermektedir.


Blog'daki ilgili yazılar:

Şaman'ın alemler arası yolculuğu - Axis Mundi -miraç

https://fethidemir.blogspot.com/2019/01/samann-alemler-aras-yolculugu-axis-mundi.html

Mezopotamya ve Sabiilerde gökyüzüne yükselme -miraç

https://fethidemir.blogspot.com/2019/07/mezopotamya-ve-sabiilerde-gokyuzune.html

Maniheizm’de gökyüzüne yükseliş -miraç



Sümer – Mısır bağlantısı

Sümer – Mısır bağlantısı Gebel el-Arak hançeri Paris’teki Louvre müzesi, 1916 yılında Hamamat vadisinin batısındaki Gebel el-Arak köyünde...

Tema resimleri 4x6 tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.